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Sustainable Procurement

SPU 101- Sustainable Procurement at McGill

Course Objective

McGill University is committed to Sustainable Procurement and the use of its supply chain to bring about positive social, environmental, and economic outcomes. This course provides an introductory overview of Sustainable Procurement at McGill and explains how individual faculties, departments, and administrative units can support the University’s sustainability objectives through sustainable purchasing in their areas. This course is made available to interested McGill community members through HR’s Organizational Development program. The course is mandatory for units seeking the higher levels of the Sustainable Workplace certification and can be offered, on-demand, to units seeking such certifications.

Course: SPU 101
Prerequisites: None
Duration: 2 hours
Course format: Training workshop
Course material: None

person putting their hand in a recyclable clear box

Au cours de cette formation, les participant(e)s apprennent comment :

  • l’approvisionnement (qui relève du Service des approvisionnements) et les achats (faits par les facultés, les départements et les unités) peuvent aller dans le sens des objectifs de l’Université en matière de développement durable;
  • a évolué le programme d’approvisionnement durable à McGill et quelles activités en font partie actuellement, et comment une unité peut contribuer aux efforts d’approvisionnement durable par ses pratiques d’achat;
  • appliquer le concept de cycle de vie aux achats d’une faculté, d’un département ou d’une unité;
  • détecter, comprendre et réduire les risques sociaux et environnementaux que présentent les pratiques d’achat;
  • soutenir l’achat auprès de fournisseurs autochtones ou issus de l’économie sociale ou de la diversité;
  • choisir des biens et des services plus durables et susciter la participation des fournisseurs;
  • utiliser le concept de « coût du cycle de vie » pour favoriser l’approvisionnement durable.

Les participant(e)s seront encouragé(e)s :

  • à échanger entre eux (elles) lors de séances en ateliers;
  • à discuter de leurs achats actuels (produits et services) et à se pencher sur les critères sociaux et environnementaux qui pourraient les rendre plus durables;
  • à explorer diverses certifications et éco-étiquettes, et à évaluer comment elles pourraient contribuer à des pratiques d’achat plus durables.
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