Support Resources

If you feel that you or someone close to you is in imminent danger please dial 9-1-1.


If you would like to speak with a Wellness Consultant/Advisor:

For UGME and PGME learners, please visit the Office of Medical Learner Affairs contacts page.  

For ISoN/SPOT/SCSD, please visit the WELL Office contacts page.

MONTREAL CAMPUS - EMERGENCY AND AFTER HOURS SUPPORT

Suicide Action Montreal

(1-866-APPELLE) 1-866-277-3553

Tel.: 514-723-4000 (24-Hour Service)

Suicide Action Montreal offers support services, crisis workers and monitoring for people who are at risk of committing suicide, for their friends and family and for people affected by suicide.

Tracom

Tel.: 514-483-3033 (24-Hour Service)

Qualified crisis intervention workers are available 24/7 to take your call. They offer professional services that are free, confidential, and bilingual.

  • Housing
  • ​Telephone support
  • Short-term crisis housing

Drug and Alcohol Help Line

 

Tel.: 514-527-2626 (24-Hour Service)

Available 24 hours a day and 7 days a week, this specialized helpline service is bilingual, free, anonymous and confidential.

McGill Nightline

Tel.: 514-398-6246

The line is open 6:00 pm to 3:00 am throughout the school year.

McGill Students’ Nightline is a confidential, anonymous and non-judgmental listening service, run by McGill students, providing the community with a variety of support.

WALKSAFE

Tel.: 514-398-2498

WALKSAFE is a volunteer Students' Society of McGill University service that provides free and confidential accompaniment for those who are walking at night. No matter what the reason, their volunteers will get you from A to B, safely, anywhere on the island of Montreal.

Night Route Maps

Want to find the best route through downtown campus at night? Consult the Downtown Night Route Map— suggested routes from each building are highlighted, as well as the location of emergency phones.
 

Montreal Sexual Assault Centre - CLSC Metro

Tel.: 1-888-933-9007
Bilingual, Monday to Friday, 9:00 am to 5:00 pm
1801 Boulevard de Maisonneuve W, 3rd Floor

CAMPUS OUTAOUAIS - EMERGENCY AND AFTER HOURS SUPPORT

 Info-social 24/7               

8-1-1, option 2

Les professionnels du service Info-Social 811 donnent des conseils et peuvent répondre aux questions d’ordre psychosocial.
Ils peuvent aussi, au besoin, vous référer vers une ressource appropriée dans le réseau de la santé et des services sociaux ou une ressource communautaire.
Voici des exemples de situations où vous pouvez appeler Info-Social:                                                

  • Agression sexuelle
  • Anxiété
  • Inquiétudes pour vous-même ou pour un proche
  • Drogue, alcool, jeu pathologique
  • Contraception d’urgence et grossesse non désirée
  • Jeunes et familles en difficulté
  • Violence conjugale ou familiale                                                                                                                                                           

Centre d’aide 24/7

1-866-appelle (277-3553)

  • Ligne d’intervention téléphonique gratuite pour les personnes en situation de crise suicidaire, leurs proches et les personnes endeuillées à la suite d’un suicide.
  • Service d’hébergement de crise

Tel-Aide Outaouais

Gatineau : 819-775‐3223
Ailleurs en Outaouais : 1-800-567‐9699

Toutes les raisons sont bonnes pour les appeler :

  • Que vous vous sentiez seul et isolé ;
  • Que vous soyez envahi par la souffrance ;
  • Ou que vous ayez simplement besoin de parler et d’être entendu.

Drogue : aide et référence (DAR)

1-800-265-2626 (service 24/7)

Offre soutien, information et référence aux personnes concernées par la toxicomanie, et ce, à travers tout le Québec.

Le centre d’aide et de lutte contre les agressions sexuelles de l’Outaouais (CALAS)

 

819-771-1773 ou 1-866-757-7757

Du lundi au vendredi, de 8h30 à 16h30

Le CALAS de l’Outaouais vient en aide aux survivantes d’agression sexuelle âgées de 12 ans et plus. L’aide offerte est confidentielle et gratuite. Lorsqu’une femme fait appel au Centre, le CALAS propose, dans la semaine qui suit, une rencontre visant à l’accueillir, à la soutenir, à prendre soin d’elle, à identifier ses besoins et à lui expliquer les différents services qui lui sont offerts :

  • Rencontres individuelles
  • Groupe de soutien
  • Accompagnement
  • Accompagnement d’urgence
  • Soutien téléphonique et information
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