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Procurement Strategy for New Fiscal Year: Prioritizing Local Suppliers and Competitive Quotes

Published: 29 April 2024

This message is sent out on behalf of Francois Pouliot, Senior Director, Procurement Services

Good day,

In line with our governing principles of integrity and responsibility, and to ensure cost effectiveness, it is vital to obtain competitive quotes. Per best practices, a minimum of 3 potential suppliers should be solicited.

As we step into the new fiscal year, we can revitalize our commitment to procure from Quebec suppliers for our needs, considering indigenous partners and social economy businesses, and extending to the rest of Canada if needed, to drive our organization's success but also contribute to the economic vitality of our communities. Buying locally may also reduce some of the risks and environmental impacts associated with long and complex supply chains.

For acquisitions exceeding $133,799 (before tax), it is imperative to initiate a full tendering process, for which Canadian companies are first eligible. This acquisition process can be facilitated by submitting a request through the McGill MarketPlace “Contract Request Form”. The process this will kick-off ensures that our procurement practices adhere to regulatory standards.

Looking forward to collaborating with all of you again during this new fiscal year and to demonstrate our commitment to providing you with excellent support.

 

Ce message est envoyé au nom de Francois Pouliot, Directeur principal, Services de l’approvisionnement

Bonjour,

Conformément à nos principes directeurs d'intégrité et de responsabilité, et pour s’assurer de la saine gestion de nos coûts, il est essentiel d’obtenir des soumissions dans un cadre de concurrence. Selon les meilleures pratiques, au moins trois fournisseurs potentiels devraient être sollicités.

À l'aube de la nouvelle année financière, revitalisons notre engagement à nous approvisionner auprès de fournisseurs québécois, en considérant les partenaires d’affaires autochtones et les entreprises d'économie sociale et en étendant au reste du Canada si nécessaire, afin d'assurer le succès de notre organisation, mais aussi de contribuer à la vitalité économique de nos communautés. L'achat local peut également réduire certains risques et impacts environnementaux associés à des chaînes d'approvisionnement longues et complexes.

Pour les acquisitions dépassant $133,799 (avant taxes), il est nécessaire de lancer une procédure d'appel d'offres complète, pour laquelle les entreprises canadiennes sont les premières admissibles. Ce processus d'acquisition est facilité en soumettant une demande par le biais du "Contract Request Form" de notre plateforme d’achat en ligne MMP. Le processus ainsi lancé permet de s'assurer que nos pratiques d'approvisionnement respectent les normes réglementaires.

Nous nous engageons à collaborer à nouveau avec vous au cours de cette nouvelle année financière et de démontrer notre engagement à vous fournir un excellent soutien.


[Message sent out over the FIS Listserv]

 

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