Mandat

Traduction en cours

Mandat Queer equity flag

Contexte de fondation

Le Sous-comité sur les personnes LGBTQ+ est établi sous l'autorité du et gouverné par le Comité mixte du Sénat et du Conseil des gouverneurs chargé des questions d'équité. Il fonctionne comme stipulé dans le présent mandat.

1) Composition

Le Sous-comité sur les personnes LGBTQ+ du JBSCE sera composé de 5 à 10 membres : 

  1. Présidence, personne élue du personnel académique ou de soutien (engagement de deux ans)

  2. Vice-présidence, personne élue du personnel académique ou de soutien (engagement de deux ans)

  3. Représentant·e étudiant·e d'office de Queer McGill 

  4. Représentant·e étudiant·e d'office du Queer Grad Club 

  5. Conseillère ou conseiller d'équité de SEDE, membre d'office

  6. Cinq personnes élues de la communauté de l'Université McGill

La présidence et la vice-présidence du sous-comité seront occupées par des personnes nommées par le Comité mixte du Sénat et du Conseil des gouverneurs chargé des questions d'équité, habituellement, sous recommendation du Sous-comité sur les personnes LGBTQ+. 

2) Mandate

Le Sous-comité sur les personnes LGBTQ+ aide le Comité mixte du Sénat et du Conseil des gouverneurs chargé des questions d'équité (JBSCE) ... (veuillez consulter le mandat du JBSCE)

Sans limiter la généralité de ce qui précède, le Sous-comité sur les personnes LGBTQ+ plaidoyera pour la représentation, l'inclusion et le soutien des personnes lesbiennes, gaies, bisexuelles, trans, bispirituelles, intersexuelles, asexuelles et queer que ça soit des étudiant·e·s ou des membres du personnel de l'Université McGill en matière de la vie universitaire et non-universitaire sur le campus.

3) General Provisions

Frequency of meetings

The JBSCE Subcommittee on Queer People shall meet eight times (typically once a month) during the regular school year with additional meetings scheduled as needed.

Subcommittee Responsibilities

The goals and expectations are to:

  1. report to the JBSCE on a regular basis, and within a reasonable time following a Subcommittee meeting;

  2. review the subcommittee terms of reference minimally once every five years and recommend any changes to the JBSCE;

  3. produce an annual report of activities and policy work for the Chair of the JBSCE and the JBSCE;

  4. provide recommendations to the JBSCE on university policy concerning 2SLGBTQ+ academics, staff and students;

  5. maintain a forum for McGill academics, staff and students to discuss and propose solutions to 2SLGBTQ+ issues in academic and non-academic life at McGill University.

4) Member Terms and Responsibilities

Responsibilities of the Chair and Vice-Chair

The Chair and the Vice-Chair will:

  • set meeting dates, book meeting rooms and circulate agendas;

  • ensure that diverse experiences and perspectives of all members are treated respectfully;

  • report on activities and events to the JBSCE Chair and the JBSCE annually.

The Vice-Chair, in their second year, will take over as Chair of the Subcommittee and, when necessary, will step in as Acting-Chair in the absence of the Chair. This role is a two-year commitment.  

Role of Subcommittee Members

Subcommittee members should be prepared to share their expertise and judgment on planned activities.

Members are expected to contribute by:

  • identifying opportunities for 2SLGBTQ+ engagement on campus and in our greater community;

  • making informed recommendations on the direction and activities of the subcommittee;

  • sharing knowledge on 2SLGBTQ+ activities and issues with the university and greater community;

  • contributing to policy revisions and recommendations;

  • participating in any additional Queer Subcommittee projects.

last update on 21 March 2018

 

 

 

 

 
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