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Law Peer Tutor Program (2020-2021 Pilot Project)

Published: 1 October 2020

The Student Affairs Office (SAO / SAÉ) is announcing the Law Peer Tutor Program, a pilot project for 2020-2021. This program is intended to provide academic support and mentorship to first-year students who are experiencing academic difficulties, or who wish to improve their academic performance.

Le SAÉ recrutera des tuteurs et tutrices parmi les cohortes de troisième et quatrième années. Ces pairs conseilleront des méthodes d'étude et des stratégies d'apprentissage et partageront leurs connaissances du contenu de cours spécifiques. Leurs séances de tutorat seront offertes individuellement ou en petits groupes.

Tutorial sessions will be conducted weekly as needed. For Fall 2020, all tutoring sessions will be offered remotely. Tutoring will cover one course only.

Sessions are expected to begin the week of October 26, 2020. Sessions will typically take place during Universal Break or at mutually agreed times, for a maximum of 1 hour per session.

Le programme de tutorat par les pairs est un service gratuit et confidentiel parrainé par la Faculté de droit, et ne vise pas à remplacer l'enseignement formel.

Call to upper-year students: become a peer mentor!

Law Peer Tutors demonstrate academic excellence, and possess solid communication skills. They have a desire to assist first-year students and contribute to the law school community.

Law Peer Tutors:

  • Provide a mentoring and support system for first-year students with a focus on course content;
  • Facilitate the development of effective study and learning strategies;
  • Promote student confidence;
  • Create a supportive environment and peer relationships; and
  • Build collegiality amongst first and upper-year students.

Postes proposés

Nous cherchons actuellement à recruter quatre tuteurs et tutrices des années supérieures.

Vous devez:

  • Être en 3e ou 4e année et avoir complété tous vos cours obligatoires
  • Être inscrit.e.s pour l’année universitaire 2020-2021
  • Avoir fait preuve d'excellence et de réussite académique en première année
  • Avoir une moyenne pondérée cumulative (CGPA) d’au moins de 3.00 (préférence accordée aux étudiant.e.s au tableau d'honneur du doyen)
  • Avoir de l’expérience comme Assistant.e de groupe (GA), Tutorial Leader (TL), Assistant.e d'enseignement (AT) ou comme tuteur ou tutrice est un atout.

Work commitment

  • 1-3 hours a week
  • Fall 2020 and Winter 2021 terms only (for a maximum of 10 weeks)
  • Pay is $16.00/HRS + 4% vacation
  • Attend a number of training sessions organized by the SAO
  • Be or become a member of AMURE

How to apply:

Interested candidates must submit an application by October 5, 2020, no later than 15h00. Les personnes présélectionnées seront contactées pour une entrevue dans la semaine du 12 octobre 2020.

Votre dossier de candidature doit comprendre:

  • Votre curriculum vitae
  • Une lettre de motivation
  • Une référence d'un.e professeur.e de première année
  • Une liste des cours de première année complétés et les noms de vos instructeurs

Les tuteurs et tutrices qui seront embauché.e.s devront soumettre une courte biographie et une photographie (min. 1 Mb) pour le site Web du SAÉ.

Enquiries regarding the Peer Tutor Program may be directed to Nancy.Czemmel2 [at] mcgill.ca.

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