Event

Douglas Institute Research Centre and McGill Department of Psychiatry Annual Research Day/Journée de la recherche annuelle- Call for Abstracts/Appel de résumés

Tuesday, April 5, 2016 09:00toFriday, April 29, 2016 17:00

Annual Research Day

of the Douglas Institute Research Centre and McGill Department of Psychiatry

Call for abstracts

The annual Douglas Research Day will be held on Friday, June 10, 2016 from 8:30AM to 6PM.

This is an important event, which highlights the vital contributions of our students and postdocs to the Douglas and McGill communities. All graduate students and postdoctoral fellows currently working under the supervision of a principal investigator within the Douglas Institute and/or the McGill Department of Psychiatry are welcome to submit an abstract for a 10-minute oral presentation or a poster presentation. Prizes will be awarded for the best oral and poster presentations. The deadline for abstract submissions is Friday, April 29, 2016, 5:00PM.

New This Year! In addition to oral presentations, this year’s event will include a poster session. Presenters selected for posters will also participate in a “datablitz” right before the poster session. Each poster presenter will give a one minute/one slide talk of their work aimed to advertise their poster and to showcase the content of the session.

To Submit: Complete the abstract submission form (next page). Provide all requested information. Incomplete applications will not be considered. Only electronic submissions using the enclosed template will be accepted. Send your submission as a Word document (PDF files are not accepted) to douglas.academic.life [at] gmail.com by Friday, April 29, 2016 at 5PM, with "Research day abstract submission" as the email title.

Selection: Seventeen abstracts will be selected for 10-min oral presentations. Among the other abstracts, up to 36 will be selected for poster presentations. Selections will be made by the organizing committee, based on the following criteria: importance of the research question; quality and scope of the results; stage of study of the applicant; representation across research divisions, programs, and laboratories; representation of different methodologies and levels of analysis within our research community.

Students selected for presentations will be informed of the committee’s decision via email at the latest on Friday, May 20, 2016. The presentations can be in either French or English.

Questions? For any additional information, contact the Douglas Student Committee for Academic Life (douglas.academic.life [at] gmail.com). We are looking forward to receiving your abstracts!

Please see attachment for submission form.


Journée de la recherche annuelle

du Centre de recherche de l'institut Douglas et du département de psychiatrie de l'université McGill

Appel de résumés

La journée de la recherche du centre de recherche de l'institut Douglas et du département de psychiatrie de McGill aura lieu le vendredi 10 juin 2016 de 8h30 à 18h.

Il s’agit d’un événement important, qui souligne la contribution essentielle des étudiants et postdocs à l’ensemble de la communauté du Douglas et de McGill. Nous encourageons tous les étudiants aux cycles supérieurs (maîtrise ou doctorat) et stagiaires postdoctoraux qui travaillent actuellement sous la supervision d’un chercheur de l’institut Douglas ou du département de psychiatrie de McGill à soumettre un résumé pour une présentation orale de 10 minutes ou une présentation par affiche. Des prix seront accordés pour les meilleures présentations orales et par affiches. La date limite pour les soumissions de résumés est le vendredi 29 avril 2016 à 17h00.

Du nouveau cette année! En plus des présentations orales, l'événement de cette année inclura aussi une session d'affiches. Les présentateurs sélectionnés pour les affiches participeront à un "datablitz" juste avant la session d'affiches. Chacun donnera une présentation d'une minute/une diapositive de leur travail, afin de promouvoir leur affiche et de mettre en vedette le contenu de la session d'affiches.

Soumission de résumé: Remplir le formulaire (page suivante). Fournir toutes les informations requises. Les demandes incomplètes ne seront pas prises en compte. Seules les soumissions électroniques, utilisant le formulaire ci-joint, seront acceptées. Envoyez votre soumission en format Word (les fichiers PDF ne sont pas acceptés) à douglas.academic.life [at] gmail.com avant le vendredi 29 avril 2016 à 17h00, avec "Résumé pour la journée de la recherche" comme titre de courriel.

Sélection: Dix-sept résumés seront sélectionnés pour des présentations orales de 10 min. Parmi les autres résumés, jusqu'à 36 seront sélectionnés pour des présentations par affiche. La sélection sera faite par le comité organisateur, selon les critères suivants: importance de la question de recherche; qualité et étendue des résultats; niveau d’études du candidat; représentation des divisions, programmes et laboratoires; représentation des différentes méthodologies et niveaux d’analyse de notre communauté scientifique.

Les personnes sélectionnées pour une présentation en seront avisées par courriel au plus tard le 20 mai 2016. Les présentations peuvent être en français ou en anglais.

Des questions? Pour toute information additionnelle, contactez le Comité étudiant pour la vie académique au Douglas (douglas.academic.life [at] gmail.com). Nous avons bien hâte de recevoir vos résumés!

Veuillez voir le formulaire de soumission attaché.

Back to top