Law Student Affairs Office

Admission au Barreau du Québec

Une session d’information pour démystifier l’admission au Barreau du Québec aura lieu le 29 janvier prochain à 13h (salle TBA). Save the date in your calendar! 

Nous vous informons que la période d'admission à l'École du Barreau en vue l'année scolaire 2018-2019 se tiendra du 5 février au 12 mars 2018 pour tous les étudiants universitaires

Final Grades – Fall 2017

Du 15 décembre 2017 au 12 janvier 2018, il y aura un blocage administratif des relevés de notes de tous les étudiants. Il sera impossible de consulter les relevés de notes non officiels ou de présenter une demande de relevés de notes officiels/imprimés. Students should keep this in mind if they require transcripts for employment purposes. This hold is necessary in order to block the viewing of Fall term grades until they have been approved by Faculty Council (closed meeting) on Friday, January 12, 2018 at 6:00PM

Review of Final Examinations for Fall 2017

À partir du 17 janvier 2018, les étudiants et étudiantes auront deux semaines, (17 janvier -7 février 2018) pour consulter leurs examens de la session d’automne 2017.

The SAO has changed the exam review process, students that complete the Request to View Exams Form will be emailed their exam(s) within 2-3 working days. See our page on the Exam Viewing process as well.

N.B. Students who will be away and unable to participate in the “Viewing Final Examinations and Grade Review period” must notify the SAO by email by February 7, 2018 at the latest. Indicate in the email subject line “Delay Exam Viewing and Grade Review”, and explain the need to postpone the exam viewing process. Students must also complete the “Request to View Exams” form. Students who do not notify the SAO by February 7, 2018, may not request a formal Grade Review.

Mise à Jour

Restez au courant de tout changement et soyez informés – Course Offerings 2017-2018.


BCL/LLB Program Brochures

Icon: flyerThe brochures below outline the BCL/LLB program requirements. As there were changes between the 2014-2015 program, the 2015-2016 program, and the 2016-2017 program, we have posted all three program brochures for reference: