Quick Links

Adrian Sheppard awarded Ordre des urbanistes du Québec prize

News

Published: 29 Oct 2013

On the occasion of its 50th anniversary, the Ordre des urbanistes du Québec (OUQ) awarded the Blanche-Lemco-Van-Ginkel Prize to 30 public figures in a variety of fields for their contribution to the development of urban planning in Quebec. Emeritus Professor Adrian Sheppard was amongst the prize recipients at the gala held at the Palais des congrès in Montreal on October 23, 2013. The citation reads as follows:

“M. Sheppard est un pionnier dans le domaine de l’urbanisme et de l’architecture urbaine. Ce véritable passionné de design a, au cours de sa carrière, oeuvré à la mise en valeur et à la protection des bâtiments anciens significatifs ainsi qu’à la planification urbaine de nombreux projets phares et primés de Montréal, dont le Square-Victoria et les Cours Le Royer dans le Vieux-Montréal.

“Ce professeur émérite de l’Université McGill a fortement contribué à sensibiliser plusieurs générations de professionnels à l’importance du patrimoine, de l’architecture urbaine et de l’urbanisme de par son enseignement, son implication communautaire, mais également par la rédaction de plusieurs ouvrages sur le sujet.”

For the full text of the press release issued by the OUQ, please see here.

For the full list of prize winners, please see here.

Source Site: /architecture
Classified as: